Der er mange positive reaktioner fra fagpersonale og brugere, En ung mand med senhjerneskade var pludselig med i legen med de andre, trods sin begrænsede bevægelighed. To børn med autisme tog sammen en svingom på dansegulvet for at holde musikken i gang. En svagsynet pige fandt ro på gulvet med de stærke farver og vandets rislen. En ældre kvinde med demens  grinede så meget, at hun kom til at tisse i bukserne. En ældre mand, som engang havde været vicevært, fejede fiktive blade på gangen i plejehjemmet og følte sig hjemme.
Der er mere end 300 forskellige applikationer fra starten. Man får et softwarekursus og lærer at programmere sine egne træningsapplikationer målrettet de enkelte borgeres behov. At lave progression i træningen, og samtidig mere individuel kognitiv træning. Efter 4-6 måneder følger et stort softwarekursus, så man kan videreudvikle de spændende træningsredskaber.

Formål

Aktivering, reminiscens, balance, koordinering, kognitiv træning.

Målgruppe

Alle borgere uanset alder og handikap (psykisk eller fysisk).

Betydning for borger 

Forbedring af kognitive og motoriske egenskaber.
Forbedret balance, styrkelse og skærpning af sanser.
Aktivering, reminiscens, socialt samvær til både borgere og pårørende.

Betydning for medarbejdere

Kan hjælpe personalet med at aktivere borgeren fysisk, aflede ved angst og aggression og skabe et fællesskab med borgeren i aktiviteten. Dette vil medvirke til at skabe en mere tilfredsstillende arbejdsdag.

Forventet økonomisk effekt for kommune/region

Mere målrettet Aktivering, Kognitiv træning. Besparelse på programmeringsudgifter, da alt kan ændres og tilpasses af plejepersonalet. Større personalemuligheder og tilfredshed i arbejdet skaber færre sygedage og mindre stress.